Ensam

Ikväll är jag ensam.. eller hela heglen kan man säga.. fast ändå inte riktigt. vi säger ikväll.. Putric är i Malmö och laddar upp inför svensexa för min kära kusse som ska gå och gifta sig! Han kommer inte hem förens på söndag då systeryster konfirmerar sig. Men imonkväll kommer mina tjejor! Äntligen! Nu är det bara Lina som saknas annars har vi hela gänget hemma i sommar. Det vet jag inte när vi var sist. Kul ska det bli! Och vi ska på Harrys, där vet jag inte heller när jag var sist! :D

Nu ska jag hoppa i säng... själv.... är inte så van vid detta. Men det fixar ju jag!! Nu har jag ju hela sängen att bre´ ut mig på!

Sov så gott!
TJo!

Musik på landsbygden.

Ja vi har det nog väldgit bra här i vår bygd, så länge man är intresserad av musiken. Och för mig är det tur som gillar så mycket olika musik. Nu har nämligen Virserums musikdagar dragit igång. Mor och jag började veckan med Malena Ernman. Ja, vilken kvinna. Vilken röst, vilken charm, vilka kapaciteter. Ja, hon var otrolig! Snacka om att få oprean till både rolig och vacker. "Ni måste förstå att opera är inte bara någon som står här framme och galar, det är både roligt och vackert!" - Malena.
Igår var vi på Mikael Wiehe. Det var nog mest för mammas skull. Han var ju också otroligt duktig. Framförallt på gitarren, för texten på hans låtar var svår att urskilja pga hans skånska.
På fredag blir vår tredje och sista konsert för denna veckan. Då blir det "Allmänna sången", Sveriges äldsta kör ifrån Uppsala. Detta gör vi för min skull. Det ser jag fram emot mest. Jag får så sällan lyssna eftersom jag alltid ska va med och sjunga överallt. Återkommer om detta!

Midsommar var bra. Det blev en lugn afton för oss. Midsommardagen åkte vi lite i vår nya båt mellan skurarna, åt lunch på gästgiveriet, tokåkte över till Öland och åt glass hos systeryster och fick sedan umgås lite med dom.

Idag skiner solen. Jag ska sätta mig med min frukost och en tidning på ballkongen innan jag drar en sväng till stan!

Tjo!

Nu gör jag ett nytt försök igen :)

Så här dagen före midsommarafton.

Det har hänt en hel del sen jag var här sist. Bröllop, trevliga besök, stockholmstrip, sytt nya kuddar, sytt en duk (alltså fräshat upp TV-rummet) fått hem våra stolar som patric fyndade på auktion, (dom är nu vita och fina) m.m m.m och så har min kamera gått sönder.... :S Jag har alltså inte så mycket kul att visa upp nu. Nu ska jag bara ta mig an den och vandrar ner till vår foto-butik. Det kommer.

Midsommarafton blir lugn och fin iår. Jobb till 16.00 sen bär det av ner till stugan.

Nu måste jag åka bort och handla, sen städa av så jag är redo att fara bort  :)

TREVLIG MIDSOMMAR!

Tjo!
M.

RSS 2.0