Nu har jag bestämt mig..

.. jag ska köoa en symaskin sen ska jag jobba 7 timmar idag :)

FORMEX 2009

I helgen fick vi äran att få följa med Fias Hus till Stockholm- Älvsjö, för att gå på Stockholmsmässan och Formex 2009.
Den gula färgen slog emot oss i entrén, vi betalade och hängde in jackorna för att göra oss redo för två hela dagar med inredning. Sagotemat följde oss genom hallarna. Vi började strukturerat i hall A och hittade oerhört mycket med en gång, när vi sen lyckats ta oss igenom hela A och hela B så finns det en hall till! Helt otroligt vad stort och vad MYCKET saker! Fantstiskt roligt och inspirerande! Vi har nu inhandlat nya varor från både nuvarande och nya leverantrörer. Så när ni nu besöker butiken om ett par veckor kommer det att finnas mycket nytt och fint. Fin choklad och härliga smycken, ha det i tanken för det är ju faktiskt Alla hjärtans dag snart, till exempel ;)

Dags för sängen!
Hörs!
M.


                                  w

Börjar få ordning..

Igår fick jag ett ryck att jag skulle få iordning på hallen och datarummet och nu har jag kommit en bit :)
Bokhyllan är iordning. Det är svårt och få till den, men tycker nog jag lyckades. Åkte till Blombacka och planterade i mina krukor. Annika kan man alltid lite på! Nice!  
Till hallen har jag hittat ett nytt skåp, så snart blir det en resa till IKEA :)

Nu ska jag fixa frillan, sen blir det och jobba ngn timma nere hos Fia! Tjohoo!            


                              

TULPANENS DAG

 

                             



              Igår, 15/1, var det tulpanens dag :) Då förgyllde jag min Ittalavas med lite härliga tulpaner och blåbärsris!

Såhär blev det!

Just nu: Känns skitkort och jätteovant!
                  

            

Kort!

Nu har Martina varit hos frissan. Jag har klippt mig och då snackar vi klippt! Jag är korthårig, vi snackar kort nu. HJÄLP vad konstigt det känns! Ser typ ut som Patric HAHA!

Frukost

Frulle med nybakat bröd känns nästan lite lyxigt, men numera något som tillhör min vardag :p Alla borde ha en bakmaskin!

Idag är det sådär härligt väder igen. Min tanke var att städa, men det är frågan det... Jag ska iaf klippa av mig håret!

Ska nog slappa lite till i soffan, sen ska jag ta tag i dagen. Jag har ju bara sådan oerhörd träningsvärk sen tillställningen i måndagskväll. Tänk att en lite "slide" kan orsaka sådan träningsvärk i flera dagar....... AJ!

Hörs!
M.

Trettondagen.

Ja, vilken kväll. Att det alltid ska sluta så när man festar med lollo. Det blir inte sprit någon mer gång, slutar inte bra då! Tacka vet jag mitt vita vin. Då får jag både det trevligt och mår toppen dagen efter.

Tillbringat dagen med Putric i Virserum. Roberth och Alexandra har fått en liten Alicia. Så söt! Hon somnade i min famn. Vilken pärla! Åkte vidare till bror Peter och sen hem, direkt till kyrkan för att sjunga lite. Sen fika hos Svempe. Kom lagom hem, Beställningarna! Vidare till macken och arbeta lite. Härligt! Nu sitter jag i soffan, har laddat bakmaskinen så att jag får nybakat bröd till frulle, sen ska jag städa ut hela min jul!

Nu blir det iaf mys i soffan!

Hörs!
M.

Vinterdag

                         Underbart!                    


Se vilken underbar dag! :)

I´m back

Nu är jag tillbaka.
Jag har hoppat av skolan. Martina ska inte bli ingenjör. Jag jobbar på macken, bor kvar i samma lya och trivs igen.

Idag har jag tillbringat förmiddagen med syster mamma och sambo. Vi gick en runda på Hulingen medan Patric satt och pimlade. Jag har nu två aborrar som ligger och väntar på att bli filéade. Det är något jag aldrig fått göra. Väntar in karlen i huset efter hans skidrunda på sjön. Vi avslutade vår tripp i det härliga vintervädret med att grilla korv och dricka varm choklad. Jag älskar verkligen när vi får riktig vinter. Kan inte bli mkt bättre!

Nu ska jag duscha av mig min rökt doft som jag bär i både hår och kläder för att sedan inhandla en flaska vin för kvällen. Metropol står på schemat efter tre timmars jobb. Kul ska vi ha!

Hörs!
M.

RSS 2.0